آمار
وب سایت:
بازدید دیروز : 508
بازدید هفته : 722
بازدید ماه : 1060
بازدید کل : 7607
تعداد مطالب : 250
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1
عبور آزمایشی از منطقه یک آزادراه تهران شمال با دستور رییس جمهور آغاز شد.
به گزارش خبرینو، خیرالله خادمی که از صبح امروز برای نظارت بر عبور آزمایشی از آزادراه تهران-شمال در این پروژه حضور دارد، از تاکید وزیر راه و شهرسازی جهت آمادگی کامل پروژه برای افتتاح خبر داد و گفت: بر اساس دستور وزیر راه، باید تا ۳۰ بهمن ماه تمامی تجهیزات و ماشین آلات شرکتهای پیمانکاری با اتمام کار خود از پروژه خارج شوند و مسیر برای افتتاح رسمی آماد شود.
مدیرعامل شرکت توسعه ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: فردا نیز این تردد آزمایشی انجام میشود و اوایل اسفندماه نیز قطعه یک آزادراه تهران – شمال افتتاح خواهد شد. تردد آزمایشی در این دو روز که هر روز دو ساعت خواهد بود، برای خودروها رایگان است.
وی همچنین تاکید کرد عوارض عبور از قطعه یک آزادراه تهران - شمال به صورت الکترونیکی و شناور است و مبلغ آن زیر ۵۰ هزار تومان خواهد بود!
خیرالله خادمی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: هماکنون تردد آزمایشی از قطعه یک آزادراه تهران – شمال آغاز شده است و تا ساعت ۱۴ امروز ادامه دارد. همچنین فردا نیز در ساعت ۱۲ تا ۱۴ این تردد آزمایشی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: البته پیشنهاد ما انجام تردد آزمایشی به مدت سه ساعت بود اما راهور به ما این مدت زمان را دو ساعت اعلام کرده بود.
مدیرعامل شرکت توسعه ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین دربارهی افتتاح رسمی آزادراه تهران – شمال، اظهار کرد: این آزادراه اوایل اسفندماه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: عملیات اجرایی منطقه یک آزادراه تهران - شمال مدت هاست به اتمام رسیده و آنچه در حال انجام بود در ارتباط با ارتقای سطح ایمنی پروژه صورت میپذیرفت. این عبور آزمایشی هم در همین راستا و جهت تست مسیر، تجهیزات و موارد ایمنی است و بهرهبرداری رسمی با حضور رییس جمهور در اسفندماه خواهد بود.
خادمی با اشاره به توان بالای مهندسی داخل کشور اظهار داشت: آنچه امروز مشاهده می کنیم حاصل تلاش مهندسان ایرانی است که توانستند این پروژه عظیم را مطابق با استانداردهای روز دنیا به سرانجام برسانند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: بایست این مسئله را در نظر داشته باشید که ۸۰ درصد کار در منطقه یک آزادراه تهران-شمال از ابتدای سال ۱۳۹۴ تاکنون انجام شده؛ یعنی هر سال تقریبا به اندازه ۱۹ سال گذشته کار شده است.
وی ادامه داد: در طول این پنج سال به طور متوسط ۵۰۰۰ نفر به طور مستقیم با تعداد ۱۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بالای ۱۰۰ جبهه کاری با تمام توان شبانهروز در این پروژه فعالیت کردند.
در مورد شرایط استفاده از این آزاد راه باید گفت: سرعت عبور خودروها در قطعه یک آزادراه تهران-شمال 80 کیلومتر و در تونلها 70 کیلومتر است. یکی از ابهاماتی که نه مدیران بنیاد مستضعفان و نه مسئولان وزارت راه به آن پاسخ ندادهاند رقم عوارض عبور از قطعه یک آزادراه تهران-شمال است.
خادمی معاون وزیر راه در خصوص رقم عوارض این قطعه از بزرگراه گفته بود: با توجه به آنکه در این قطعه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برابر با نرخ امروز سرمایهگذاری صورت گرفته و این قطعه با همکاری دولت و بنیاد مستضعفان ساخته شده بنابراین باید بخشی از این هزینهها از طریق اخذ عوارض بازگردد. و شنیدهها حاکی از آن است نرخ عوارض این قطعه زیر ۵۰ هزار تومان تعیین شده است، اما هنوز به صورت دقیق نرخ آن را اعلام نکردهاند.
گفته میشود عوارض عبور هر خودرو از این قطعه آزادراه افسانهای حدود 40 هزار تومان خواهد بود.
آزادراه تهران-شمال به طول ۱۲۱ کیلومتر شامل چهار قطعه است که مراحل مطالعاتی آن از سال ۱۳۵۳ آغاز شده و حدود ۲۰ سال از اجرای عملیات ساخت آن میگذرد، قطعه اول از تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع میشود و در امتداد دره کن پس از عبور از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول ۴۸۷۰ متر این رشته کوه را قطع کرده و در دامنه های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار میگیرد.
از آن پس، مسیر به موازات جاده قدیم کرج-چالوس امتداد می یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز بطول ۶۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج می شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج - چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس- تنکابن متصل میشود.
کوتاه شدن ۶۵ کیلومتری مسیر، کاهش زمان سفر، ایجاد راه ارتباطی سریع و ایمن برای چهار فصل سال، افزایش ظرفیت عبور نسبت به راه فعلی، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا ناشی از بهبود وضعیت ترافیک، توسعه صنعت گردشگری و صنایع کشاورزی و تبدیلی و اشتغالزایی از مهم ترین مزیت های بهره برداری از این آزاد راه است.
آزادراه تهران - شمال دارای ۲ خط (در فرازهای تند ۳ خط) در هر باند است و حداکثر شیب طولی مسیر ۶ درصد، حداقل شعاع قوس ها۴۰۰ متر و میانگین سرعت سیر ۸۰ کیلومتر در ساعت است.
تعداد صفحات : <-BlogPageCount->
<-BlogPage-> |